6 zielonych przyjaciół naszej skóry

Skóra jest największym organem naszego organizmu i dokładnym odbiciem jego stanu zdrowia. Możesz korzystać z wszystkich cudownych kremów na świecie, ale czasem warto sprawdzić co może mieć jeszcze wpływ na stan naszej skóry? Zwłaszcza jeśli wysyła ona zauważalne sygnały: jest zaczerwieniona, łatwo ulega podrażnieniom, występują na niej wypryski, przebarwienia lub wyraźnie straciła swój blask.


Terapeuta zdrowego żywienia - Eve Kalinik w swojej książce o zdrowym odżywianiu i dobrodziejstwie picia domowych soków zwraca uwagę na dokładne przyjrzenie się temu, czym codziennie karmimy swój organizm: "często objawy złego stanu zdrowia skóry mogą wskazywać na brak składników odżywczych lub problemy układu pokarmowego, takie jak brak równowagi pożytecznych, dobrych bakterii w jego układzie czy złą absorpcję potrzebnych witamin lub minerałów." Kwasowość dostarczanej do organizmu żywności, takiej jak mięso, nabiał, alkohol i kofeina ma duży wpływ na jego funkcjonowanie. Jeśli jednak nie zamierzasz drastycznie ograniczać swojej diety – poznaj sposoby, aby ją zdrowo stymulować i wspierać. To nie jest takie trudne!


Spożywanie produktów bogatych w witaminy C i A (patrz poniżej), cynk (nasiona dyni, orzechy nerkowca i surowe kakao), omega 3s i 6s (tłuste ryby, nasiona Chia i siemię lniane), wystarczą aby rozwiązać wszystkie problemy zdrowotne skóry i zaspokoić jej najważniejsze potrzeby.

 

6 zielonych przyjaciół naszej skóry:

Brokuły i szpinak: są doskonałym źródłem kwasu foliowego i witaminy C - niezbędnych dla regeneracji komórek i ich naprawy. Witamina C wspomaga również proces tworzenia kolagenu i działa na skórę wyjątkowo korzystnie ponieważ zmniejsza uszkodzenia oksydacyjne. Ponadto zawierają przeciwutleniacze i beta-karoten, który może wspomóc procesy detoksykacji i zminimalizować gromadzenie się toksyn w organizmie. Są również bogate w witaminę A, ważną dla zdrowej replikacji i różnicowania komórek.

Koper: jest doskonałym źródłem witaminy C, ale prawdopodobnie najbardziej unikalny składnik tego warzywa to phytonutrient anetol. Związek ten wpływa na zmniejszenie stanu zapalnego i zawiera naturalne właściwości przeciwbakteryjne, które pomagają przywrócić równowagę bakterii w przewodzie pokarmowym i tym samym wspomagają detoksykację.

Jabłka: ​​mają właściwości przeciwutleniające, które pomagają w walce z wolnymi rodnikami. Zawierają one także mnóstwo flawonoidów i kwercetyny, która hamuje enzymy, które przekształcają węglowodany złożone w cukry proste, a więc pomaga regulować poziom cukru we krwi. Jest to ważne w zdrowiu skóry, ponieważ skoki cukru we krwi uszkadzają produkcję kolagenu.

Kolendra: przyczynia się do wiązania i usuwania metali ciężkich z organizmu. Posiada również właściwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze, które wspierają równowagę mikroflory jelitowej. Dzięki częstszej obecności kolendry w naszej diecie uzyskamy zdrowe trawienie co oznacza również szczęśliwą cerę.

Ogórek: często niedoceniany jako wartościowy składnik diety, a jest jednym z najbardziej nawilżających warzyw. Zawiera prawie 95% wody i ważne elektrolity. Zapewnia witaminy z grupy B i minerały, ma również silne właściwości antyoksydacyjne.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl